Умови доступності для дітей з ООП

ЗДО с. Звенигород забезпечує право на рівний доступ до якісної освіти та навчання всіх дітей. 

У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

Забезпечено архітектурну доступність для дітей з обмеженими фізичними можливостями.

Заклад дошкільної освіти за потреби утворює інклюзивні групи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами така група  утворюється в обов’язковому порядку.

Заклад освіти створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей. 

Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються  допоміжними засобами для навчання.

Дітям з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному законодавством.

Нормативно-правове забезпечення здобуття освіти осіб з ООП на 2023/2024 навчальний рік


? ЗАКОН УКРАЇНИ про дошкільну освіту.


?ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти

ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти

?ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році

?МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році

?ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПІДТРИМКИ у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах


?ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти

ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ:

Сайт з інклюзивної освіти дітей з особливими потребами в Україні
 
Інклюзивна освіта. Скарбничка для батьків, вчителів та студентів
Участь батьків у організації інклюзивного навчання

/Files/images/nklyuzivna_osvta/1111.jpg Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів (де батьки мають змогу зареєструватися до ІРЦ у своєму місті та подати заявку не виходячи з дому)

Згідно з Законом України “Про освіту” батьки мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття освіти для дитини. Дитячий садок, до якого звернулись батьки дитини з особливими освітніми потребами, зобов'язаний створити інклюзивну групу.

ЯК РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНій ГРУПІ?
  1. Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
  2. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.
  3. Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.
  4. Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.
  5. Дитячий садок обов’язково має створити інклюзиву групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.
  6. Наказом директора в закладі освіти створюється команада психолого-педагогічного супроводу, відповідно до Наказу МОН№ 609 від 08.06.2018 року, до якої входять: директор закладу чи його заступник, вихователі, практичний психолог, батьки, асистент дитини та всі інші особи, залучені до навчального процесу. Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.
  7. Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.
  8. В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).
  9. До роботи інклюзивної групи долучають асистента вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вихователю проводити освітній процес.
  10. Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.

Подати заявку на відвідування інклюзивно-ресурсного центру та отримати запрошення на консультацію можна онлайн за допомогою порталу. На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись та прийти на прийом у призначений час без черг та очікування.

Батькам Педагогам
1. Рекомендації батькам 1.Методичні матеріали
2. Що таке інклюзивна освіта 2. Робота з дітьми з особливими потребами в групах з інклюзивною освітою
3. Діти з особливими освітніми потребами 3. Організація роботи асистента вихователя ДНЗ
4. Інструктивно-методичні матеріали "Інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами" 4. Особливості інклюзивної дошкільної освіти
  5. Методичні рекомендації щодо організаційної роботи з дітьми дошкільного віку, які мають особливі освітні потреби
  6. "Інвалідність та суспільство" - навчальний посібник
  7. "Індекс інклюзії ДНЗ" - навчально-методичний посібник
  8. Діти з порушенням ОПА
   
  10. Інклюзія як Інновація
  11. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами (вступ в інклюзію)
  12. Досвід "Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах"
  13. Індивідуальна програма розвитку. Методичні матеріали
  14. Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами
  15. Навчально-методичний комплект "Особлива дитина в інклюзивному дошкільному навчальному закладі"

 

 

Вас вітає офіційний сайт ЗДО с. Звенигород

off canvas menu